Volkswagen nejekologičtější značkou v Německu

• Volkswagen postoupil o dvě příčky na 4. místo v globálním ekologickém žebříčku společnosti Interbrand
• Ekologická strategie značky Volkswagen je podpořena skutečnými výkony

Praha, 2. července 2012 – Volkswagen patří podle globálního žebříčku ekologických značek „Best Global Green Brands 2012″ mezi nejekologičtější značky na světě. Na vrcholu žebříčku si Volkswagen polepšil z 6. na 4. místo, a je tak nejekologičtějším automobilovým výrobcem v Německu, jakož i „nejzelenějším“ německým podnikem.

Výsledky výzkumu poradenské společnosti Interbrand, která vydává renomovanou zprávu Best Global Brands Report, jsou každoročně zveřejňovány od roku 2011. Analýze je podrobováno skutečné úsilí vedoucích značek v oblastech ochrany životního prostředí a trvale udržitelného rozvoje, jakož i vnímání „zelených“ aktivit mezi více než 10 000 spotřebiteli v deseti největších průmyslových zemích světa.

Volkswagen se v roce 2012 posunul oproti minulému roku o dvě místa výš na základě výkonnostních dat, která byla vyhodnocena v rámci 82 kritérií poradenskou společností Deloitte, a na základě hodnocení důvěryhodnosti tzv. zelených opatření ze strany spotřebitelů. Volkswagen je se svým čtvrtým místem nejlépe umístěným německým výrobcem automobilů a německou společností vůbec.

Luca de Meo, vedoucí marketingu koncernu Volkswagen a značky Volkswagen – osobní vozy, k tomu říká: „Je to pro nás velmi dobrý výsledek. Zlepšení v porovnání s loňským rokem ukazuje, že jsme na správné cestě. V rámci programu `Think Blue.` budeme i nadále realizovat veškeré snahy značky v oblasti ekologie. Tak chceme dosáhnout našeho koncernového cíle a stát se do roku 2018 nejekologičtějším výrobcem automobilů na světě.“

Volkswagen se může na rozdíl od mnoha konkurentů pochlubit navíc „reálným náskokem“, protože je podle výzkumu na základě konkrétních výkonových dat již ekologičtější, než byl dosud vnímán.

Interbrand odůvodňuje zlepšený výsledek Volkswagenu tím, že se orientuje na ctižádostivý koncernový cíl stát se do roku 2018 vedoucím výrobcem automobilů v oblasti ekologie. Tento cíl je „neustále podporován“, a má „měřitelné kontrolní body“.

Koncern Volkswagen zakotvil trvalou udržitelnost do celého dodavatelského řetězce. V březnu 2012 si společnost stanovila nové ekologické cíle. Hospodárnost každé nové generace vozidel má vzrůst o 10 až 15 procent, emise evropské flotily nových vozů mají do roku 2015 klesnout pod hranici 120 gramů CO2 na kilometr a výroba v závodech má být do roku 2018 o 25 procent ekologičtější. Interbrand také oceňuje, že koncern Volkswagen investuje cca 600 milionů eur do výstavby elektráren využívajících obnovitelné zdroje (slunce, vítr a voda) a že jmenoval koncernového zmocněnce pro životní prostředí, energii a nové oblasti obchodní činnosti. Značka Volkswagen se v této oblasti prezentuje prostřednictvím již mezinárodně známého projektu „Think Blue“ – uceleným postojem k ochraně životního prostředí a šetrnému využívání přírodních zdrojů.

Twitter